DigI-VET - German sMOOC: Unterschied zwischen den Versionen

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In diesem sMOOC informieren wir Sie über das Digitalisierungsprojekt DigI-VET und seine Ergebnisse sowie über Digialiserung in der Berufsbildung.
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Dieses Projekt umfasst einen curricularen Ansatz, Lernmodule und Lernressourcen / Unterrichtsmaterialien sowie Showcases für bewährte Verfahren und das DigI-VET-Buch.
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Auch dieser sMOOC zum Projekt und zur Digitalisierung ist Teil des Projekts DigI-VET. Sie können dieses sMOOC kostenlos und kostenlos nutzen.
  
 
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Dieser MOOC wwurde im Rahmen des DigI-VET Projekts entwickelt und umgesetzt.
 
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DigI-VET ist ein Akronym für is and acronym for "Fostering Digitisation and Industry 4.0 in vocational education and training".
In this MOOC we will provide you with information about the use of the Serious Game YES.
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DigI-VET ist ein internationales Projekt im Rahmen des EU Bildungs- und Förderprogramm ERASMUS+.
This game is a free dabating game which you can use without any charge or cost.
 
 
 
 
 
You will find the YES Serious Game here: http://yes-cards.dev-lg.de/
 
 
 
 
 
This MOOC was created within the YES project.
 
YES is and acronym for "Youth Engagement in Society".
 
YES is an international project in the EU education program ERASMUS+.
 
  
  

Version vom 9. November 2019, 14:26 Uhr


Willkommen zum DigI-VET MOOC! (in deutscher Sprache)

DigI-VET - Fostering Digitisation and Industry 4.0 in vocational education and training


DigI-VET Projekt Logo

In diesem sMOOC informieren wir Sie über das Digitalisierungsprojekt DigI-VET und seine Ergebnisse sowie über Digialiserung in der Berufsbildung. Dieses Projekt umfasst einen curricularen Ansatz, Lernmodule und Lernressourcen / Unterrichtsmaterialien sowie Showcases für bewährte Verfahren und das DigI-VET-Buch. Auch dieser sMOOC zum Projekt und zur Digitalisierung ist Teil des Projekts DigI-VET. Sie können dieses sMOOC kostenlos und kostenlos nutzen.

Dieser MOOC wwurde im Rahmen des DigI-VET – Projekts entwickelt und umgesetzt. DigI-VET ist ein Akronym für is and acronym for "Fostering Digitisation and Industry 4.0 in vocational education and training". DigI-VET ist ein internationales Projekt im Rahmen des EU Bildungs- und Förderprogramm ERASMUS+.


UPB Chair Logo
IngeniousKnowledge Logo
TDM 2000 Logo
Terram Pacis Logo


ERASMUS+ Logo





Information about the YES MOOC

In this section you find information about the main target group, the aims of the MOOC, the outcomes and the idea and the structure of the YES MOOC.

Main target group

The main target groups of the MOOC are:

  • youth workers
  • youth educators
  • youth organisations
  • YES users
  • people who are interested in Serious Games


Aims of the YES MOOC

The aims of this MOOC are to

  • provide youth workers, youth educators and youth organisations with insights in the tool.
  • provide information how to use the Serious Game in educational contexts.
  • describe the discussion models which are supported by the YES tool.
  • show examples of the screens.
  • provide pedagogical and didacticsl hints.
  • share discussion ideas and topics.
  • raise awareness for the use of Serious Games in Youth education.

Outcome

The learners/target group of this Mooc will

  • learn about the rules and discussion formats of YES.
  • get in touch with the concept of Serious Games.
  • solve tasks to get deeper knowledge about the YES card deck game.
  • focus on European topics as an example of possible topics for YES discussions.
  • rethink their way of training.
  • learn about the ERASMUS+ project YES.


Aims and structure of the YES-MOOC

This MOOC will make it easy for youth workers to find the YES tool and to learn about how to use it to teach their learners productive debate skills that are essential for participating in politics and active citizenship in Europe. You, the trainers and youth workers, should be able to get an idea why YES is good and useful for youth groups. That´s why we decided to provide information and learning activities about: > the idea of YES > the game formats and settings > the types of cards and an introduction to the demo card sets > the structure and the course of the game (Screenshots and descriptions) > the importance of preparation and follow-up sequences > the link to our Website and to the YES Tool


So, let´s start!

Introduction

When we are talking about modern and innovative ways of learning, game-based approaches and serious games are becoming more and more popul